حالتهای متفاوت از رنگهای متفاوت نشئت میگیرد و شما با استفاده از این رنگهای متفاوت میتوانید به پایانهای متفاوتی دست پیدا کنید.
۱- قرمز : رنگ قرمز از ابتدا نیز به عنوان یک نماد برای عشق، انرژی و شدت در نظر گرفته شده است. بنابراین امروزه میتوانیم رنگ قرمز را -به هر میزانی- در بسیاری مواقع به مواردی که مرتبط به این موضوعات میشوند، دید.
۲- زرد : از رنگ زرد برای مواردی مانند شادی کردن، هشدار و یا عقل -زیرکی- استفاده میکنند. زرد رنگی است که فوق العاده سریع میتواند توجههای مختلفی را جلب کند. با این حال رنگ زرد هیچوقت برای پسزمینه یک اپلیکیشن و یا رنگ اصلی یک رابط کاربری مناسب نیست. رنگ زرد میتواند برای جلب توجه قسمتی از وبسایت برای مثال لوگو جذاب و انتخاب مناسبی باشد.
۳- سبز : رنگ سبز همواره با مفاهیمی مانند تازگی، امنیت و رشد آمیخته بوده است. درست به همین دلیل است که بیشتر شرکتهای مربوط به غذای سالم و طبیعت از رنگ سبز استفاده میکنند.
۴- آبی : رنگ آبی نمادی از پایداری، اعتماد و آرامش است. هیچ تعجبی ندارد که وبسایتهایی مانند توییتر و فیسبوک از آن استفاده میکنند.
۵- بنفش : بنفش معمولا نمادی سلطنتی است اما برای ثروت و نمادی از زنانگی نیز استفاده میشود. بنفش بیشتر برای محصولاتی که مخاطب آن ها زنان است استفاده میشود. همچنین محصولاتی که لاکشری هستند.
برای اینکه بتوانیم این موارد را در عمل مشاهده کنیم، بیاید شروع به آنالیز یک تبلیغ کنیم. جدای از هرچیزی تبلیغات نقش اساسی در آزمایشات مربوط به ترغیب و دستکاری انسانها از نظر روانی دارد.
دفعه بعدی که تبلیغاتی را مشاهده کردید، سعی کنید این موضوع را کشف کنید که در آن از چه تکنیک و قاعده طراحی برای اینکه ظاهر خوبی داشته باشد استفاده شده است. همچنین به این موضوع پی ببرید که آنها قصد دارند چه احساسی را در شما ترغیب دهند.
با این وجود انتخاب یک طرح رنگی همواره فقط به تبلیغات و جذب کردن نظر دیگران مربوط نمیشود. این موضوع همچنین به فروش محصول و جذاب کردن آن برای یکسری اهداف و یا مشتریهای منحصر به فرد مربوط میشود.
پس به یاد داشته باشید دفعه دیگری که خواستید یک طرح یا اپلیکیشنی را ایجاد کنید، به این موضوع فکر کنید که قصد دارید چه احساسی را تحریک کنید و میخواهید چه مفهومی را به افراد منتقل کنید، براین اساس سعی کنید یک طرح رنگی مناسب را ایجاد کنید.