تبلیغات تلفنی میتواند مزایای زیادی مثل ارتباط مستقیمتر با مخاطبان و امکان شخصیسازی پیامها را داشته باشد. اما چالشهای آن شامل مقاومت مخاطبان در برابر تماسهای ناخواسته و قوانین سختگیرانه حریم خصوصی میشود.
بازاریابی تلفنی یک تکنیک تبلیغاتی است که توسط شرکت ها برای تماس با مشتریان بالقوه و صحبت با آن ها در مورد فروش تلفنی محصولات و خدمات آن استفاده می شود. بطور سنتی این کار از طریق تلفن انجام میگیرد، اما با پیشرفت فناوری امروزه از ویدیو کنفرانس نیز در این حوزه استفاده می شود بخصوص در خریدهای پیشرفته سازمانی این امر ملموس تر است.
برای پاسخ به اینکه بازاریابی تلفنی چیست، از مثال استفاده میکنیم. یکی از معروفترین مثال های مربوط به بازاریابی تلفنی، تماس سرد است. تماس سرد، تماسی است که شرکت برای اولین بار با مشتری جهت فروش محصول یا خدماتش برقرار میکند. با این حال این تکنیک کاربردهای دیگری نیز وجود دارد، از جمله ایجاد سرنخ، تایید حضور در رویدادها،پیگیری پس از فروش یا ارزیابی رضایت مشتری.